WYMIANA PRZEWODÓW PRZELEWOWYCH W SILNIKU M57

WYMIANA PRZEWODÓW PALIWOWYCH PRZELEWOWYCH M57

Wymiana przewodów nie jest bardzo skomplikowana natomiast wymaga odrobiny umiejętności i uwagi. Szacowany czas na wykonanie pracy to +- 2 godziny.

Narzędzia jakie będziemy potrzebować:

-śrubokręt płaski

-klucz imbus rozmiar 5

-klucz torx rozmiar T25

-kombinerki

Warto zaopatrzyć się w co najmniej 2 metry przewodów paliwowych o średnicy wewnętrznej 3,2 mm. Oraz jeśli to konieczne w trójniki przelewu (często pod wpływem niekorzystnych warunków pracy ulegają uszkodzeniu – łamią się). Jeśli więc mamy do wymiany nie tylko przewody przelewowe ale również trójniki to najtańszą opcją będzie się zaopatrzyć w zestaw naprawczy przelewów o numerze ENT260001.

Wymianę zaczynamy od demontażu osłon termicznych silnika. Najpierw demontujemy rurę oraz obudowę filtra kabinowego (rozpinamy ją w miejscu zaznaczenia, najłatwiej podważyć zatrzaski płaskim śrubokrętem).

Następnie odkręcamy śrubki trzymające osłony (żółte zaznaczenie) przy użyciu imbusa w rozmiarze 5. Odpinamy przewód powietrza (miejsce demontażu wskazuje niebieska strzałka) i wyjmujemy osłony.

Teraz odkręcamy trzy śrubki kluczem torx t25 (zaznaczone ma czerwono) trzymające listwę zasilającą wtryski, odpinamy wtyczki i przekładamy wiązkę na podszybie by nam nie przeszkadzała.

Kolejnym krokiem jest wyjęcie zawleczek blokujących trójniki we wtryskiwaczach (białe zaznaczenie). Najłatwiej jest je wyjmować za pomocą płaskiego śrubokręta.

Teraz ostrożnie wyciągamy trójniki, dokładnie je sprawdzamy czy są kompletne, sprawdzamy gniazda, w których były osadzone i w razie potrzeby je czyścimy. Na zdjęciu poglądowym widzimy jak powinien wyglądać cały, sprawny trójnik przelewu.

Następnie przechodzimy na drugą stronę silnika i wypinamy przewód przelewowy z trójnika – żółta strzałka (powrotu paliwa z pompy CR). Przewód jest tam tylko nasunięty ale mimo to ciężko go zdjąć. UWAGA! TRZEBA OSTROŻNIE ZDEJMOWAĆ PRZEWÓD BY NIE USZKODZIĆ PLASTIKOWEGO TRÓJNIKA!.

Docinamy na odpowiednią długość przewody i składamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawny założeniu zawleczek.

Z doświadczenia polecam od razu zaopatrzyć się w trójniki przelewowe ponieważ zazwyczaj okazuje się, że część z nich nie nadaje się do ponownego montażu.