WYMIANA PRZEWODÓW PALIWOWYCH TYLNYCH

Poniżej przedstawię wymianę przewodów paliwowych znajdujących się pod podwoziem samochodu między zbiornikiem paliwa a pompą progową.

Sama wymiana nie jest bardzo skomplikowana ale może się znacznie utrudnić ze względu na zaawansowaną korozję tych przewodów.

Przed rozpoczęciem wymiany warto kupić wszystkie mocowania przewodów oraz opaski stalowe na węże.

Przewody można wymieniać na oryginalne lecz ich cena to około 200 zł za sztukę. Można też wymienić na przewody paliwowe miedziane i taki sposób wymiany opiszę poniżej.

Dla silników z ogrzewaniem WEBASTO będziemy potrzebować przewody miedziane paliwowe o średnicy fi 8mm, fi 6mm (przewód zasilania WEBASTO będzie miał za duże fi ale nie będzie to miało negatywnych skutków) oraz przewody paliwowe giętkie o średnicy wewnętrznej 8 oraz 6 mm.

Przewody miedziane fi 8mm docinamy na długości 2x 92 cm,

a przewód fi 6 mm na długość 90 cm

przewody gumowe docinamy na długość 6 cm.

Teraz doginamy je w odpowiednich miejscach, przewody fi8 – na jednym z końców zaginamy na 86,5 cm pod kontem około 60 stopni oraz przewód fi6 – 3 cm pod kontem 60 stopni i z drugiej strony na 83,5 cm pod kontem 60 cm i na 87 cm pod kontem 110 stopni.

Do wymiany będziemy potrzebować:

-klucz płaski

-klucz krzyżak

-nasadkę bądź klucz płaski rozmiar 8 oraz 10

-mały brzeszczot

Wymianę zaczynamy od odkręcenia osłony bocznej podwozia (nie trzeba demontować całej osłony, wystarczy odkręcić 2 nakrętki nr 8 (zaznaczono na żółto), jeden wkręt na klucz nr 10 (zaznaczono na żółto) oraz spinkę zaznaczoną na pomarańczowo. Po odkręceniu można odgiąć osłonę tak by mieć dostęp do rozdzielacza. Teraz demontujemy uchwyty przewodów poprzez odkręcenie śrub i pociągnięciu w dół blach (zaznaczono na biało). Teraz wysuwamy przewody z gumowych uchwytów (zaznaczono na niebiesko). Kiedy przewody są już „wolne” zabieramy się za wyjęcie przewodów.

Najlepiej demontować najpierw od strony zbiornika paliwa. Przechodzimy do tyłu i odkręcamy metalowe opaski (zaznaczone czerwonymi strzałkami) – często okazuje, się że opaski są na tyle skorodowane, że nie można ich odkręcić, wtedy musimy rozciąć opaskę.

OSTROŻNIE!!! W PRZEWODACH ZNAJDUJE SIĘ PALIWO, NAJLEPIEJ ROZCINAĆ JE MAŁY BRZESZCZOTEM NIE POZWALAJĄC NAGRZAĆ SIĘ OBEJMIE.

Kiedy mamy już zdjęte opaski delikatnie obracając przewody ściągamy je z węży gumowych i szybko te węże zaślepiamy przed utratą paliwa.

Gdy przewody są zdemontowane wszystkie przewody przechodzimy do rozdzielacza. Przy rozdzielaczu warto zdemontować je wraz z gumowymi wężami ponieważ często są już sparciałe. Tu postępujemy podobnie jak z tyłu z tym, że tutaj odkręcamy opaski na połączeniu węża z rozdzielaczem. Po odkręceniu, rozcięciu opaski wyjmujemy przewód obracając go i ciągnąc w stronę tyłu samochodu.

Nowe przewody montujemy najpierw do rozdzielacza a następnie do przewodów przy zbiorniku paliwa. Kiedy przewody są zamontowane a opaski przykręcone mocujemy blachy osłon wraz ze śrubą.

Przed pierwszym odpaleniem po wymianie przekręcamy kluczyk w zapłon i pozwalamy pompie „nabić paliwa”, przekręcamy kluczyk w pozycję „0” i dopiero odpalamy.