WYMIANA POMPKI SPRYSKIWACZY

Jak wskazuje nazwa tematu dzisiaj opiszę w jaki sposób wymienić pompkę spryskiwaczy.
Wymiana pompki jest bardzo prosta i do wykonania w ciągu godziny.
Narzędzia jakie będziemy potrzebować to:
-klucz oczkowy bądź płaski rozmiar 8
-płaski śrubokręt
-nożyk bądź narzędzie do wyciągania kołków

Wymianę zaczynamy od odkręcenia i ściągnięcia koła. PAMIĘTAJMY O DOBRYM ZABEZPIECZENIU AUTA NA PODNOŚNIKU.
Kiedy koło mamy odkręcone zabieramy się za demontaż nadkola. Nadkole zamontowane jest na trzech kołkach (zaznaczono na żółto) i 5 blachowkrętach (klucz 8 mm) zaznaczonych na czerwono oraz jednym blachowkrętem przykręconym od spodu osłony (zaznaczone miejsce przykręcenia na zielono), odkręcamy je, nie ma konieczności odkręcania całego nadkola ponieważ wystarczy je odsunąć i zamocować o zacisk. Jeśli w zbiorniku mamy płyn to podstawiamy miskę pod próg tak, żeby spływający płyn do niej trafiał.

Kiedy miska jest pod progiem demontujemy najpierw wężyk który idzie od pompki do dysz spryskiwaczy delikatnie podważając go płaskim śrubokrętem (miejsce mocowania przewodu do zbiornika zaznaczone na pomarańczowo) kiedy wężyk jest wyjęty, wyjmujemy pompkę podnosząc ją do góry (można delikatnie podważyć od spodu pompki w miejscu białego zaznaczenia). Gdy mamy pompkę na zewnątrz odpinamy zasilanie odblokowując wtyczkę poprzez wysunięcie blokady (zaznaczone na zielono)i wężyk prowadzący do dysz spryskiwaczy (brązowe zaznaczenie na zdjęciu poniżej).

Mamy pompkę zdemontowaną, teraz bierzemy nową i analogicznie montujemy wszystko z powrotem uważając by przy wkładaniu nowej pompki w zbiornik nie podwinęła nam się uszczelka.

Nim zamontujemy nadkole warto sprawdzić czy pompka jest sprawna i czy dobrze ją zamontowaliśmy (sprawdzamy czy nie przecieka w miejscu wejścia do zbiornika i przy króćcu przyłączeniowym). Jeśli wszystko jest ok pozostaje już tylko zamontować nadkole, przykręcić koło i cieszyć się czystą szybą.