WYMIANA PODUSZEK SILNIKA M57

Tym razem zajmiemy się wymianą poduszek silnika.

Wymiana jest bardzo prosta pod warunkiem, że mamy kanał, bez też jest do wykonania ale będzie o wiele trudniej.

Nim zabierzemy się za prace będziemy musieli przygotować:

-nasadkę w rozmiarze 16

-śrubokręt krzyżakowy

-przedłużka długa (min 15 cm)

-przedłużka krótka (max 7-8 cm) bądź przedłużka z przegubem

-podnośnik słupkowy

Pracę zaczynamy od odkręcenia górnej nakrętki (rozmiar 16) z lewej poduszki (zaznaczono na biało). Po odkręceniu wchodzimy pod samochód i demontujemy osłony pod silnikiem. Teraz odkręcamy dolną nakrętkę lewej poduszki (rozm. 16, miejsce zaznaczone fioletową strzałką) a następnie zabieramy się za prawą.

Najpierw wykręcamy śrubę (rozm. 16) wchodzącą od boku w trzpień poduszki (miejsce zaznaczone czerwoną strzałką), najłatwiej ją wykręcić przy użyciu przedłużki z przegubem. Teraz odkręcamy trzy śruby (rozmiar 16, zaznaczone na zdjęciu poniżej na niebiesko) łapy silnika ponieważ nie da się odkręcić dolnej nakrętki bez jej wyjęcia razem z łapą. Przy ich wykręcaniu trzeba założyć od góry kontrę na nakrętki.

Po ich odkręceniu zabieramy się za podnoszenie silnika.

Przed tym koniecznie musimy wyjąć kołki mocujące obudowę wentylatora silnika, w przeciwnym razie możemy połamać obudowę bądź sam wentylator. Jeśli nie mamy wyciągarki to musimy dźwigać silnik od dołu. Najlepiej podnosić go za blok podkładając między silnik a podnośnik grubą gumę bądź deskę. Po podniesieniu silnika możemy swobodnie wyjąć poduszkę oraz łapę z poduszką – najlepiej wyjmować ja do tyłu samochodu (w stronę skrzyni biegów).

Pamiętajmy by dobrze zabezpieczyć miejsce pracy kiedy mamy podniesiony silnik by nic nie uszkodzić.

Po przykręceniu prawej poduszki do łapy silnika, osadzeniu jej na miejscu i włożeniu lewej poduszki możemy pomału opuszczać silnik pilnując by górne mocowania poduszek weszły na swoje miejsce (zielone zaznaczenie). Gdy wszystko jest ok możemy zabrać się za skręcanie poduszek i łap.