WYMIANA PASKÓW WIELOKLINOWYCH M57

Wymiana obu pasków jest dosyć prosta i szybka do wykonania. Czas potrzebny na jej wymianę zamknie się w godzinie.

Do ich wymiany będziemy potrzebowali:

-2 klucze oczkowe o rozmiarze 32

-nasadka 15

-nasadka 24

-płaski śrubokręt

-imbus w rozmiarze H5

Wymianę pasków zaczynamy od demontażu przedniego wygłuszenia silnika. Następnie musimy wyjąć kołki trzymające osłonę wiskozy i wypinamy czujnik AUC. Teraz odkręcamy wiskozę (jak to zrobić znajdziesz tutaj).

Teraz kiedy mamy miejsce możemy zająć się ściągnięciem pasków, zaczynamy od paska klimatyzacji. By go zdjąć musimy poluzować napinacz (zaznaczono na biało), w tym celu nakładamy klucz z nasadką w rozmiarze 15 i przekręcamy w prawo, wtedy napinacz luzuje pasek i bez problemu możemy go zdjąć.

Następnie pasek główny, tak samo jak przy pasku klimatyzacji musimy zluzować napinacz (zaznaczono na czerwono) żeby zdjąć pasek. W tym przypadku używamy klucza z nasadką w rozmiarze 24 i kręcimy napinaczem w lewo do momentu aż pasek „dostanie” luzu.

Sprawdzamy stan napinaczy i rolek prowadzących. Jeśli wszystko jest ok możemy zabrać się za założenie nowych pasków.

Schemat ułożenia pasków zajdziecie poniżej.

Na czerwono zaznaczone są napinacze pasków.

Napinacz paska klimatyzacji naciągamy kręcąc kluczem w prawo natomiast napinacz paska głównego przekręcamy w lewo.