WYMIANA OLEJU M57

WYMIANA OLEJU M57  

Wymiana oleju należy do jednej z najprostszych czynności serwisowych.

Najłatwiej jest ją wykonać z kanału ale jeśli posiadamy najazdy bądź kobyłki to też damy sobie radę.

Narzędzia jakie będziemy potrzebować to:

-śrubokręt krzyżakowy

-klucz imbus rozmiar 5

-klucz oczkowy bądź nasadka w rozmiarze 17

-klucz nasadkowy rozmiar 36

Wymianę zaczynamy od demontażu osłon termicznych silnika. Najpierw demontujemy rurę oraz obudowę filtra kabinowego (rozpinamy ją w miejscu zaznaczenia, najłatwiej podważyć zatrzaski płaskim śrubokrętem).

Następnie odkręcamy śrubki trzymające osłony (żółte zaznaczenie) przy użyciu imbusa w rozmiarze 5. Odpinamy przewód powietrza (miejsce demontażu wskazuje niebieksa strzałka) i wyjmujemy osłony.

Teraz wchodzimy pod samochód, odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym klapkę miski olejowej (czerwona strzałka).

Odkręcamy śrubę spustową (zaznaczona na biało) za pomocą klucza w rozmiarze 17. Zostawiamy odkręcony otwór spustowy i idziemy do góry.

Zabieramy się za odkręcenie pokrywy filtra oleju. Odkręcamy go za pomocą klucza o rozmiarze 36. UWAGA! PRZY WYJMOWANIU WKŁADU FILTRA OLEJU ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA WYCIEKAJĄCY Z NIEGO OLEJ.

Zakładamy nową uszczelkę, zakładamy nowy wkład w pokrywę aż będzie słyszalne wyraźne kliknięcie, wkładamy zestaw do podstawy i przykręcamy z siłą 27 Nm. 

Wymieniamy filtr powietrza i przechodzimy pod samochód. Jeśli dostaliśmy do wkładu filtra podkładkę miedzianą to zakładamy ją na śrubę spustową i dokręcamy ją z siłą 25 Nm, zamykamy pokrywę miski

Przy montażu obudowy filtra kabinowego zwróćmy uwagę by obudowa wchodziła pod plastikowy element maskownicy szyby. W przeciwnym razie obudowa nie będzie chciała się”ułożyć” na miejscu.