WYMIANA LINKI MECHANIZMU OTWARCIA MASKI

Wymiana tej linki nie jest skomplikowana, jednak wiąże się ze zdemontowaniem części deski rozdzielczej oraz podstopnicy. Czas potrzebny na wymianę nie powinien przekroczyć godziny.

Do wymiany linki mechanizmu otwarcia maski będziemy potrzebować :
*śrubokręt krzyżakowy
*śrubokręt płaski
*linki maski wraz z mechanizmem dźwigni nr oryginału 51238176595

Jeśli linka pękła przy rączce otwarcia maski to nie będzie problemu z otwarciem maski i jej wymianą. Wystarczy dostać ją poza dolną część deski rozdzielczej – jak to zrobić opisałem poniżej.

Kiedy mamy już linkę na zewnątrz rozcinamy zewnętrzną gumową osłonę, usuwamy fragment pancerza i rozcinamy wewnętrzną plastikową osłonę. Teraz mamy linkę na zewnątrz, kombinerkami chwytamy za nią i pociągamy, drugą ręką trzymając za osłonę linki by ta się nie przemieszczała.

Wymianę zaczynamy od odkręcenia dolnej osłony pod kierownicą jest przykręcona pięcioma wkrętami (żółte zaznaczenie oraz pomarańczowe na zdjęciu poniżej) oraz dwoma kołkami które trzeba przekręcić o 90 stopni w lewo (zaznaczono na czerwono).

Po demontażu osłony odkręcamy rączkę otwierania maski (żółte zaznaczenie) i zdejmujemy ją pociągając w stronę konsoli środkowej, po wyjęciu rączki wykręcamy kołek (na płaski śrubokręt).

Teraz zabieramy się za wyjęcie podstopnicy wraz z boczną obudową. Wyjęcie podstopnicy jest trochę skomplikowane. Demontujemy ją przesuwając w prawo i w stronę fotela uważając na plastikowe ograniczniki u góry i dole, które nie pozwalają na ruchy podstopnicy gdy ta jest na swoim miejscu.

Po wyjęciu podstopnicy odkręcamy mechanizm otwarcia maski odkręcając śrubkę (zaznaczona na żółto) następnie przekręcamy go o 90 stopni w lewo aż mechanizm wyjdzie.

Teraz przechodzimy komory silnika, dem ontujemy obudowę lewego filtra kabinowego i widzimy już linkę otwarcia maski. Teraz otwieramy podłużną obudowę (zaznaczono na fioletowo) (uważajmy by nie uszkodzić mocowania obudowy do karoserii), w której łączą się linki otwarcia maski. Wyjmujemy zakończenie linki, którą wymieniamy.

Kiedy linka jest już wypięta z łącznika przechodzimy do kabiny i energicznie pociągamy za linkę, jeśli linka nie chce wyjść to możemy ją wcisnąć od strony komory silnika do wewnątrz.

Po wyjęciu starej linki wkładamy przez otwór w grodzi (zaznaczono na czerwono i niebiesko na zdjęciach powyżej) nową linkę (pamiętajmy o prawidłowym osadzeniu uszczelki w grodzi).

Teraz wracamy do komory silnika i przeciągamy linkę przez otwór w ścianie między silnikiem a pompą hamulcową i dalej do obudowy, w której łączą się linki i wpinamy jej zakończenie (brązowe zaznaczenie), zamykamy obudowę. Przechodzimy znowu do kabiny i montujemy mechanizm otwierania maski pamiętając by włożyć blokady mechanizmu w otwory ściany bocznej i przekręcić o 90 stopni w prawo. Wkręcamy śrubkę i montujemy z powrotem podstopnicę uważając by nie połamać blokad w jej górnej i dolnej części. Wkręcamy kołek w boczną obudowę, przykręcamy rączkę mechanizmu otwierania maski i sprawdzamy czy maska się otwiera. Jeśli wszystko działa poprawnie, nie blokuje się to przykręcamy dolną osłonę deski rozdzielczej.