WYMIANA ŁĄCZNIKÓW I GUM STABILIZATORA OSI TYLNEJ

Pracę zaczynamy od podniesienia auta i odkręceniu koła (PAMIĘTAJ O ZABEZPIECZENIU AUTA PRZED SPADNIĘCIEM Z PODNOŚNIKA!!). Przed odkręcaniem łączników warto spryskać je penetratorem żeby ułatwić pracę (niestety często stabilizator tylny i łączniki z tyłu są pomijane przez mechaników i diagnostów więc może się okazać, że nikt nigdy tam nie zaglądał i śruby są mocno zapieczone lub skorodowane).

Teraz zabieramy się za odkręcenie łącznika. Od stabilizatora odkręcamy go nasadką w rozmiarze 16 lub 17 (miejsce nakrętek zaznaczone czerwonymi strzałkami), zakładając kontrę kluczem płaskim (miejsce kontry zaznaczone białymi strzałkami), natomiast od wahacza z powodu braku miejsca śrubę odkręcamy kluczem oczkowym. Dla ułatwienia wyjęcia starego łącznika podnosimy zespół koła tylnego (tj. piasta, tarcza) aż do momentu kiedy będzie można go swobodnie wyjąć.

Teraz zabieramy się za wymianę gumy stabilizatora. Do odkręcenia śruby mocowania gumy (zielone zaznaczenie) potrzebujemy użyć klucza nasadkowego w rozmiarze 13 i kontry w postaci klucza płaskiego bądź oczkowego w tym samym rozmiarze. Po odkręceniu śruby odpinamy mocowanie (niebieskie zaznaczenie) w jego górnej części pociągając w stronę tyłu samochodu (biała strzałka). Wyjmujemy starą gumę ze stabilizatora, zakładamy nową, wkładamy mocowanie i skręcamy z powrotem. Warto przed skręceniem śruby zabezpieczyć pastą miedzianą by tak szybko nie korodowała.

Wracam do łącznika, wkładamy nowy pamiętając o jego ułożeniu!!! i skręcamy. Po jego zamontowaniu i skręceniu opuszczamy zespół koła tylnego i jeszcze raz sprawdzamy czy nakrętki na łączniku są dobrze dokręcone. Jeśli tak zakładamy koło, przykręcamy i zabieramy się za drugą stronę.

TAK JAK Z PRZODU TAK I  Z TYŁU PO WYMIANIE ŁĄCZNIKÓW  NIE MA POTRZEBY USTAWIANIA ZBIERZNOŚCI KÓŁ.