WYMIANA ŁĄCZNIKA STABILIZATORA OSI PRZEDNIEJ

Wymiana łącznika stabilizatora w osi przedniej jest w zasadzie bardzo prosta i zajmuje kilkadziesiąt minut na stronę. Do wymiany łączników możemy się zabrać w dwa różne sposoby.

Narzędzia które będą nam potrzebne to:

*klucz nasadkowy o rozmiarze 17

*klucz płaski rozmiar 16

SPOSÓB 1.

Wymieniamy łączniki przy okazji wymiany gum stabilizatora wtedy mamy ułatwiony dostęp do łączników i nie musimy nawet zdejmować koła. Do odkręcenia śrub trzymających łącznik będziemy potrzebowali klucza najlepiej nasadki o rozmiarze 17 (niebieskie zaznaczenie) i klucza płaskiego o rozmiarze 16 dla kontry (fioletowe strzałki). Odkręcamy śruby wyjmujemy łącznik i wkładamy nowy dokręcając go przy użyciu tych samych kluczy pamiętając o trzymaniu kontry.

SPOSÓB 2.

Podnosimy samochód zabezpieczamy go przed ewentualnym zsunięciem się z podnośnika bądź awarią samego podnośnika i zdejmujemy koło.

Bierzemy tak jak w poprzednio opisanym sposobie klucz 17 nasadka i płaską 16. Odkręcamy śruby (czerwone zaznaczenie) trzymające łącznik pamiętając o kontrze (zielone zaznaczenie). Po odkręceniu śrub właściwie niemożliwym jest wyjęcie łącznika z stabilizatora i uchwytu stabilizatora. W takim razie musimy pod piastę podłożyć albo kolejny podnośnik bądź też zrobić ogranicznik, na którym piasta będzie mogła się oprzeć. Teraz opuszczamy samochód do momentu aż łącznik swobodnie wyjdzie z gniazd.

Po wyjęciu łącznika wkładamy nowy i dokręcamy wszystko pamiętając o kontrze.