WYMIANA FILTRA PALIWA M57D30

Wymiana filtra jest bajecznie prosta a producent zaleca wymieniać go co 30 tysięcy kilometrów. Ja natomiast polecam jego wymianę co roku i najlepiej po sezonie zimowym.

Do jego wymiany nie będziemy potrzebowali wielu narzędzi a właściwie wystarczy klucz płaski bądź nasadkowy w rozmiarze 13.

Całą zabawę zaczynamy od wysunięcia najlepiej za pomocą płaskiego śrubokręta zabezpieczeń przewodów (czerwone zaznaczenia) wchodzących do obudowy filtra. Gdy już zabezpieczenia są wysunięte możemy się zabrać za wypięcie przewodów. Następnie za pomocą nasadki lub klucza płaskiego odkręcamy dwie śruby (rozmiar 13, kolor zaznaczenia- niebieski) dzięki, którym to nasz filtr jest stabilnie przymocowany do nadwozia. Teraz wysuwamy filtr wraz z obudową do góry i gdy już jest poza samochodem odkręcamy go uważając żeby się nie oblać paliwem pozostałym w filtrze paliwa. Bierzemy nowy filtr (możemy go zalać już paliwem ale nie ma takiej konieczności) i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Warto przy wymianie filtra zajrzeć do chłodniczki paliwa, która znajduje się opok filtra. Często jest zapchana liśćmi oraz innymi zabrudzeniami więc nie spełnia do końca swojego zadania a jej wyczyszczenie zajmie nam kwadrans. Żeby dostać się do chłodniczki trzeba zdemontować dolot.

Rura doprowadzająca powietrze do chodniczki zamontowana jest na czterech wkrętach (kolor żółty)

Do jej odkręcenia najlepiej użyć klucza oczkowego bądź płaskiego – rozmiar 8. Po odkręceniu śrub odsuwamy rurę w stronę frontu auta i wyciągamy ją z otworu w karoserii (kolor czerwony).