WYMIANA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO WRAZ Z KOŃCÓWKĄ DRĄŻKA

Wymiana drążka kierowniczego jest bardzo prosta i zajmuje do godziny czasu.

Narzędzia jakie będziemy potrzebować to 
-śrubokręt krzyżak
-klucz płaski 32
-klucz oczkowy lub nasadka 19

-klucz płaski 19

-duży młotek
-ściągacz (ewentualnie)
-nożyk (ewentualnie)

Przed rozpoczęciem pracy warto skręcić maksymalnie kierownicą w stronę, po której będziemy wymieniali drążek żeby ułatwić sobie odkręcenie śruby końcówki drążka. Wymianę zaczynamy od zdemontowania osłony przedniej silnika(jak to zrobić znajdziesz tutaj).

Następnie odkręcamy bądź rozcinamy (w zależności jakie mamy) opaski – zaznaczono na niebiesko. Luzujemy śruby w kole, podnosimy auto i odkręcamy koło PAMIĘTAJ O ODPOWIEDNIM ZABEZPIECZENIU AUTA PRZED ZSUNIĘCIEM SIĘ Z LEWARKA. Po zdjęciu koła ukazuje nam się śruba z nakrętką przegubu końcówki drążka 
kierowniczego (zaznaczona na czerwono) , przed odkręceniem warto ją spryskać środkiem penetrującym żeby ułatwić sobie odkręcenie.

Kiedy mamy odkręconą nakrętkę ściągaczem wysuwamy końcówkę wraz z tuleją bądź jeśli nie mamy ściągacza wybijamy ostrożnie młotkiem przegub wraz z tuleją ze sworznia wahacza (zaznaczono żółtą strzałką) . Następnie zsuwamy osłonę drążka kierowniczego w stronę koła by można było odkręcić drążek od przekładni kierowniczej, odkręcamy go kluczem 32, jak gwint „puści” to możemy już kręcić samym drążkiem.

Po jego wyjęciu wybijamy tulejkę z przegubu (możliwe, że będzie trzeba podgrzewać tulejkę żeby ułatwić sobie jej wybicie).
Kiedy udaje nam się ją ściągnąć bierzemy stary i nowy drążek wraz z końcówką i skręcamy nowy tak by miał jak najbardziej zbliżone wymiary względem starego drążka i końcówki. Długość ustalamy kręcąc w lewo bądź prawo końcówką bądź drążkiem, po uzyskaniu odpowiedniej długości skręcamy całość za pomocą nakrętki kluczem 19 (zaznaczone na zielono)

Całość skręcamy w odwrotnej kolejności, czyli najpierw wkręcamy drążek w przekładnie następnie wprasowujemy lub wbijamy tulejkę w sworzeń wahacza (zaznaczono powyżej na żółto) uważając by tulejka weszła 
prostopadle w otwór, teraz wkładamy końcówkę i skręcamy ją nakrętką (rozmiar 19). Montujemy opaski na osłonę i przykręcamy płytę pod silnikiem, przykręcamy koło i opuszczamy samochód. 

Wymieniając samą końcówkę drążka przy jej odkręcaniu liczymy ilość obrotów i nową część wkręcamy o tyle samo obrotów.
PAMIĘTAJ!!! PO WYMIANIE DRĄŻKA, KOŃCÓWKI DRĄŻKA BĄDŹ KOMPLETU DRĄŻEK + KOŃCÓWKA KONIECZNIE TRZEBA USTAWIĆ GEOMETRIĘ ZAWIESZENIA!!!