DEMONTAŻ SERWA UKŁADU HAMULCOWEGO

Wymiana serwa nie należy do najprostszych i zajmie nam około 3 godzin.

Do pracy niezbędne będą nam:

-śrubokręt krzyżak

-torx

-nasadka w rozmiarze 13

-klucz płaski w rozmiarze 11

-klucz płaski w rozmiarze 15

-wężyk gumowy (najlepiej przeźroczysty)

-nowe opaski na przewody gumowe

Wymianę zaczynamy od odkręcenia dolnej osłony pod kierownicą jest przykręcona pięcioma wkrętami (żółte zaznaczenie oraz pomarańczowe) oraz dwoma kołkami które trzeba przekręcić o 90 stopni w lewo (zaznaczono na czerwono).

Po jej wyjęciu widzimy trzpień tłoka i nakrętki trzymające serwo. Demontujemy zabezpieczenie na pedale hamulca (biała strzałka) i odkręcamy dwie nakrętki w rozmiarze 13 (zaznaczone na czerwono).

Następnie przechodzimy do komory silnika i demontujemy obudowę filtra kabinowego, zdejmujemy uszczelki, odpinamy plastikowe prowadnice przewodów wodnych (miejsca zaczepów zaznaczone żółtymi strzałkami). Zostaje nam jeszcze odkręcić osłonę grodzi (biała strzałka).

Usuwamy maksymalną ilość płynu hamulcowego ze zbiorniczka (najlepiej to zrobić za pomocą strzykawki z nasuniętym wężykiem).

Teraz musimy zdjąć węże układu chłodzenia – odkręcamy bądź rozcinamy opaski, bez ich zdemontowania nie wyjmiemy serwa z pompą (przewody, które musimy zdemontować zaznaczone są zielonymi strzałkami).

Po ich demontażu rozkręcamy sztywne przewody hamulcowe, używamy do tego klucza w rozmiarze 11 i kontrę w rozmiarze 15. UWAGA! Musimy uważać by nie uszkodzić przewodów, warto je wcześniej spryskać środkiem penetrującym. JEŚLI ZAUWAŻYMY PODCZAS ROZKRĘCANIA JAKIEKOLWIEK ŚLADY USZKODZENIA BĄDŹ NIESZCZELNOŚCI BEZWZGLĘDNIE WYMIENIAMY PRZWEWÓD!

Jeśli udało nam się je rozkręcić możemy wyjąć serwo. Musimy przyciągnąć je do przodu samochodu tak żeby trzpień wyszedł z grodzi wtedy możemy bez większego trudu je wyjąć na zewnątrz.

Jeśli będziemy wymieniać samo serwo to odkręcamy pompę hamulcową za pomocą nasadki w rozmiarze 13 (białe zaznaczenie).