DEMONTAŻ MECHANIZMU PRZEDNICH WYCIERACZEK E39

Czas jaki będziemy potrzebować na wymianę mechanizmu wycieraczek to +- 1,5 godziny.

Niezbędne narzędzia to:
-nasadka rozmiar 16
-nasadka rozmiar 14
-torx T30
-ściągacz
-przyrząd do wyciągania kołków (ewentualnie śrubokręt płaski)

Pracę rozpoczynamy od demontażu uszczelek (czerwone strzałki) oraz obudów filtra powietrza z obu stron (żółte strzałki).

Następnie ściągamy maskownice wycieraczek (niebieskie strzałki) i odkręcamy pióra. Pióro od strony kierowcy odkręcamy nasadką w rozmiarze 16, natomiast pióro po stronie pasażera nasadką w rozmiarze 14.

Po odkręceniu śruby od strony kierowcy zdejmujemy podkładkę centrującą, ściągamy ramie wycieraczki i za pomocą ściągacza wyjmujemy tarczę regulacyjną (biała strzałka). Następnie wyjmujemy uszczelkę osi wycieraczki i przechodzimy na drugą stronę.

Tutaj musimy ściągnąć ramię wycieraczki z osi za pomocą ściągacza. Teraz możemy wyjąć kołki mocujące podszybie (zielone zaznaczenie na górnym zdjęciu).

Następnie ściągamy spinki mocujące osłonę grodzi do  osłony podszybia (żółte zaznaczenie), odkręcamy kołki montażowe (czerwone strzałki), osłonę wyjmujemy na zewnątrz.

Po jej demontażu odkręcamy 4 śruby trzymające mechanizm wycieraczek. Odkręcamy je za pomocą klucza torx T30 (żółte zaznaczenie). 

Teraz wypinamy wtyczkę (czarne zabezpieczenie wtyczki przesuwamy w dół) zasilającą silniczek wycieraczek i wyjmujemy cały mechanizm.

Po rozłączeniu wtyczki spokojnie możemy wyjąć mechanizm. Jest tam bardzo mało miejsca, trzeba uzbroić się w cierpliwość, najłatwiej obrócić mechanizm o kilka stopni, przesunąć w prawo i spróbować wyjąć.

Montaż oczywiście w odwrotnej kolejności.