DEMONTAŻ BŁOTNIKA PRZEDNIEGO E39

Demontaż błotnika jest prostym zadaniem. Czas potrzebny na jego odkręcenie to max 60 minut.

 Narzędzia jakie będziemy potrzebować to:

-nasadkę lub klucz płaski/oczkowy w rozmiarze 8

-nasadkę lub klucz płaski/oczkowy w rozmiarze 10

-nasadkę w rozmiarze 13

-klucz torx w rozmiarze T30

-śrubokręt płaski lub przyrząd do wyjmowania kołków

Demontaż zaczynamy od zdjęcia nadkola, w tym celu musimy odkręcić 9 śrubek na klucz 8 (niebieskie zaznaczenie). Następnie wyjmujemy kołki łączące nadkole z progiem i błotnikiem (zaznaczono na żółto), najlepiej posłużyć się narzędziem do wyjmowania kołków, jeśli go nie mamy można użyć płaskiego śrubokręta. Po wykręceniu wszystkich śrubek i wyjęciu kołków możemy swobodnie wyjąć nadkole.

Odkręcamy 3 śruby (zaznaczone na żółto) kluczem 13 w tylnej części nadkola (za Webasto). Następnie odkręcamy śrubę (klucz 13) w przedniej części nadkola (mniej więcej pod kierunkowskazem) – czerwona strzałka na górnym zdjęciu.

Teraz zabieramy się za odkręcenie 4 śrub na klucz typu torx w rozmiarze T30, które znajdują się pod maską oraz 2 śruby trzymające zawias maski (śrubę bliżej szyby wystarczy poluzować, nie trzeba jej całkowicie wykręcać) – miejsca montażu śrub zaznaczono na biało.

Zdejmujemy gumową maskownicę między słupkiem a błotnikiem i odkręcamy śrubę kluczem 13 (zaznaczono białą strzałką).

Otwieramy przednie drzwi i w górnej części błotnika, odkręcamy kolejną śrubę na klucz 13 (zaznaczono na zielono).

Wypinamy kierunkowskaz z błotnika wypychając go na zewnątrz, wypinamy wtyczkę i delikatnie zdejmujemy błotnik.

Montaż w odwrotnej kolejności. Najlepiej jest przykręcić błotnik delikatnie, zamknąć drzwi, maskę i sprawdzić spasowanie błotnika zresztą elementów nadwozia. Kiedy uda nam się go dobrze spasować skręcamy śruby odpowiednią siłą.